Minoeka

‘’Mijn lieve kater Minoeka had helaas een kankergezwel op zijn staart gekregen. Het consult om te controleren wat de bult was, was niet goedkoop. Helaas had ik die maand ook al zijn broertje in moeten laten slapen. Hierdoor was mijn potje voor gevallen van nood aardig leeg geraakt. Voor de amputatie van Minoeka's staart had ik niet genoeg geld. De dierenarts wees mij op het bestaan van Stichting Mens Dier Nood. Hier was ik erg blij mee. Doordat de stichting deze operatie deels wilde betalen kon ik Minoeka toch de operatie geven die hij nodig had. Anders had ik de laatste kat die ik nog had door geldnood in moeten laten slapen. Dit omdat ik vind dat een dier geen pijn hoeft te lijden. Maar ik wilde hem echt niet in laten slapen; verder hij is nog zo gezond, ook al is hij bijna 18 jaar oud!
De operatie is erg goed gegaan en Minoeka is inmiddels opgeknapt. Hij heeft er geen last van dat hij een stuk staart mist en geniet nu weer van de vrijheid. De weken dat hij met kap moest leven vond hij vreselijk. Maar nu de pijn weg is rent en springt hij weer en zoekt hij alle hoge plekjes op om lekker in de zon te kunnen liggen.
Ik ben ook erg blij dat hij er nog is. Elke dag word ik begroet met miauwtjes en knuffels en mijn huis is gelukkig niet stil en leeg.
Ik ben erg dankbaar voor het bestaan van Stichting Mens Dier Nood en ik hoop dat ik nog jaren kan genieten van mijn kat.’’