Waar en hoe het begon

De eerste stap werd gezet in 2008 in Tilburg, waar dierenkliniek Den Herd toen 25 jaar bestond. Mariëtte Laugeman en Rob van Aubel, respectievelijk dierenarts en zakelijk leider van de kliniek, besloten om het geld dat gereserveerd was voor een feest, in een pot te doen en een stichting op te richten. Dit laatste gebeurde officieel op 29 april 2009.

Ze vroegen particulieren, bedrijven en organisaties om financiële ondersteuning en organiseerden in de zomer van 2010 een symposium met bekende sprekers, dat tegelijk bedoeld was om geld bijeen te brengen. De bijeenkomst bracht zo’n 15.000 euro op. Voeg daarbij de giften van de Afdeling Tilburg van de Dierenbescherming en een aantal bedrijven en particulieren en er was geld genoeg om de stichting Mens Dier Nood actief te laten worden.

Historie

In de jaren daarna werd door de bestuurders en vele vrijwilligers hard gewerkt om steeds meer diergeneeskundige hulp te kunnen bieden aan huisdieren-in-nood en hun baasjes. Fondsenwervende activiteiten, donateurs en sponsors maakten dit telkens weer mogelijk. Daarnaast ontvangt de stichting vanaf 2016 een jaarlijkse subsidie van de gemeente Tilburg vanuit de ondersteuning van sociale initiatieven.

Recentelijk is Mariëtte Laugeman teruggetreden als bevlogen aanjager van de stichting, maar zij blijft wél onze meest enthousiaste ambassadeur!